Dress code w pracy

Są takie sytuacje w życiu, które wymagają od nas zachowania odpowiedniej etykiety w doborze stroju. Na rozmowę kwalifikacyjną czy spotkanie biznesowe nie wypada przyjść w dresie czy luźnych, codziennych ubraniach, które wkładamy wychodząc do parku czy na zakupy. Zasady te bardzo mocno wsiąknęły w świadomość ludzi i niemal wszyscy je znają, jednak ostatnimi czasy da się zauważyć, że powstaje coraz więcej poradników dotyczących tego, w jaki sposób odpowiednio dobrać strój do pojawiającej się okazji. Dress code, jako pojęcie, w świadomości Polaków pojawił się stosunkowo niedawno.

Mówi on o tym, w jaki sposób wybrać ubranie, aby było one dostosowane do wszystkiego, czyli do stanowiska, polityki firmy i upodobań szefa. To, co na siebie wkładamy jest niezwykle ważne, bo ciągle aktualne jest przysłowie mówiące o tym, że jak cię widzą, tak cię piszą. Pracownicy stają się swoistą wizytówką firmy, dlatego niezwykle istotne jest to, jak się prezentują. Podstawowa zasada dress codu mówi o tym, że nie wolno przesadzać z biżuterią, powinna być ona delikatna i subtelna. Obok tego ważne jest, aby zachować zasadę możliwie jak najmniejszej ilości dodatków, przy jednoczesnym zachowaniu klasycznej prostoty stroju i kroju i odpowiedniej, stonowanej kolorystyki.

To na jakie kolory się decydujemy ma znaczenie, możemy postawić na klasyczny czarny, albo zdecydować się na odcienie szarości, czy też brąz. Rady dla kobiet i mężczyzn Kobiety w obszarze dress codu mają zdecydowanie szersze pole do popisu. Mogę one bowiem dowolnie zamieniać spódnicę na spodnie i uzupełniać całość różnymi dodatkami. Wyglądają dobrze zarówno w garsonkach, jak i w klasycznych spodniach czy bluzkach z kołnierzykiem, a nawet w sukienkach. W kwestii doboru odpowiedniego koloru również mają sporą swobodę, dobrze sprawdzą się tutaj odcienie zieleni, ale te stonowane, jak i brązy czy beże, a nawet bordo. Dress code wyraźnie zaznacza granicę, poza którą znajdują się nieskromne i wyzywające ubrania, których należy unikać jak ognia.

​Niezbyt dobrze prezentuje się tu również nadmiar biżuterii czy innego rodzaju dodatków. Ważny jest również odpowiedni dobór butów, które nie powinny być odkryte nawet w lecie i prawie zawsze połączone z rajstopami. Jeśli zaś chodzi o mężczyzn, zasady są bardziej proste. Mile widziany jest tu klasyczny garnitur, który posiada dopasowany krój, uzupełniony jaśniejszą koszulą i krawatem. Wśród współpracowników można pokusić się o zakładanie na siebie samej koszuli i spodni w kant, ale spotkania biznesowe powinny zostać uzupełnione marynarką. Ubieranie stonowanych kolorów jest jak najbardziej na miejscu, krawat nie może być w krzykliwych kolorach i posiadać odważnych i wyrazistych wzorów. Musi on uzupełniać całość i nadawać jej klasy. W kwestii doboru koszuli, lepiej postawić na inny odcień niż biel, bo ta wydaje się być zarezerwowana na takie wydarzenia w życiu jak ślub, chrzciny czy pogrzeb.

Kategorie: Konferencje,